Wat we doen

Stater levert hypothecaire diensten. Ons doel is consumenten op de hypotheekmarkt veilig, snel en probleemloos hun hypotheek te laten afsluiten, en in de nabije toekomst ook zelf te laten beheren.

Dit geldt voor het complete proces: van oriëntatie op een hypotheek, tot en met de beëindiging ervan. En alles wat daartussen plaatsvindt.

Wij doen dit voor meer dan 40 geldverstrekkers.

Wat we doen en hoe we het doen, heeft ons in Nederland marktleider in hypotheekservices gemaakt. Sinds 2019 is Stater onderdeel van een van de grootste en beste IT-BPO-bedrijven ter wereld, Infosys BPM. Met Infosys als grootaandeelhouder kunnen wij nog veel verder gaan op het gebied van innovatie en digitalisering in de hypotheekmarkt. Ofwel, steeds meer betekenen voor geldverstrekkers en consumenten.

Welkom bij Stater

Stater behandelt meer dan 1.3 miljoen hypotheekleningen voor ruim één miljoen consumenten. Voor al uw hypothecaire vraagstukken kunt u bij ons terecht. Bij Stater staat directe digitale bediening centraal. Niet alleen in Nederland, ook in andere landen binnen Europa.

Heeft u een vraag over uw hypotheek?

Stater verricht voor verschillende geldverstrekkers de hypothecaire werkzaamheden. Namens een groot aantal geldverstrekkers beantwoorden wij ook graag uw vragen.

Hypotheek Services

Als leverancier van hypotheekservices verzorgen wij alle processen voor de backoffice, midoffice en acceptatie van hypotheken. Wij zijn er voor de geldverstrekker, adviseur en consument.

Bouwdepot, hypotheek binnen 24 uur, digitale overzichten van hypotheekstatus, snel aflossen, zelf afsluiten.

Onze medewerkers reageren snel bij vragen zodat de voortgang geen hinder ondervindt.

Digitalisering & Change

Er is veel veranderd de laatste jaren. Vooral in wat consumenten verwachten. Die verwachting is waar wij digitaal invulling aan geven. Online betekent voor ons ‘nu, direct’.

Stater zet grote stappen op het gebied van digitalisering & change. Wij ontwikkelen apps en portals en kunnen iedere partij in de hypotheekketen digitaal ondersteunen. Het uitbreiden van deze digitale systemen is dan ook een topprioriteit.

Een hypotheek aanvragen, inzien en wijzigen moet in onze visie digitaal mogelijk zijn. En zoals u kunt verwachten van een digitale service provider, moet de consument ingevoerde wijzigingen direct kunnen bekijken. Dit geldt niet alleen voor het behandelen van een bouwdepot, maar geldt ook bij vervroegd aflossen en andere mutaties in hypotheekdossiers.

Onze producten

Wij leveren diensten en producten voor alle processen rondom hypotheekbeheer. Alle diensten, van het inrichten van een portal voor uw midoffice-werkzaamheden tot complete uitbesteding van uw midoffice en backoffice. Met als doel een optimale dienstverlening voor alle mensen met een hypotheek.

Wij zijn er echter ook om risicomodellen voor u op te zetten en analyses en benchmarks uit te voeren.

Onze dienstverlening richt zich volledig op Business Process Outsourcing (BPO) in alle facetten voor hypotheekbeheer.

Stater: altijd in beweging.

Verkennen van mogelijkheden

In het huidige digitale tijdperk waarin klantenverwachtingen nieuwe bedrijfsmodellen helpt ontwikkelen, worstelt de hypotheeksector nog steeds met archaïsche en niet-intuïtieve processen.

Om in deze omgeving te overleven, moeten financiële instellingen digitaliseren om meer transparantie en kosteneffectiviteit te bereiken maar tegelijkertijd dienen zij compliance te waarborgen.

Stater en Infosys stellen geldgevers in staat om vanuit consumenten relevantie deze transitie te versnellen door het herontwerpen van leningen en het transformeren van hypotheekdiensten.

We helpen bij het moderniseren en versnellen van deze processen en leveren tegelijkertijd een naadloze en omnichannel ervaring voor eindklanten.

Kijk hier op welke wijze ons management mogelijkheden verkent die geldgevers verder kunnen brengen.

U heeft een verouderde browser

Wij raden u aan om over te stappen naar een moderne browser voor de beste ervaring van deze website.

Sluiten